Referenser – Bildanalys

  • Borgersen, T. & Ellingsen, H. (1994). Bildanalys: didaktik och metod. Lund: Studentlitteratur.
  • Cornell, P. (red.) (1999). Bildanalys: teorier, metoder, begrepp : [uppslagsbok]. (3. uppl.) Stockholm: Gidlund.
  • Jönsson, E. & Jonsved, E. & von Schantz, M. (2019). Bilder och verkligheter – visuell gemenskap på nätet. Statens medieråd.
  • Jönsson, E. & Jonsved, E. & von Schantz, M. (2019). Visuell gemenskap på nätet. Statens medieråd.
  • Messaris, P. (1997). Visual persuasion: the role of images in advertising. Thousand Oaks, Calif.: Sage Publications.
  • Roskill, M.W. (1989). The interpretation of pictures. Amherst: Univ. of Massachusetts Press.
  • Woodford, S. (2018). Looking at pictures. (New edition.) London: Thames & Hudson.